Animowany filmik instruktażowy

Coraz więcej witryn stosuje animowane filmiki instruktażowe, które mają skutkować zachęceniu klientów do odwiedzin danej witryny albo zakupy danego produktu. Często też tłumaczą w jaki sposób dana witryna funkcjonuje. Są to proste produkcje, które mają w przystępny sposób wyjaśnić osobie zaineresowanej czego może się spodziewać. To obecnie jedna z podstaw tworzenia stron internetowych mających osiągać dobre zyski.

Produkcja filmu animowanego w ramach instrukcji

najciekawsze explainer videoKiedy chcemy, aby na naszej stronie odwiedzający poruszali się sprawniej bądź byli zachęceni do zakupu musimy stworzyć najciekawsze explainer video. To po prostu dwuwymiarowy filmik instruktażowy animowany, który ma w maksymalnie 90 sekund przedstawić jak dana witryna działa lub co uzyska kupując dany przedmiot. Pamiętać jednak należy, iż są to filmiki proste i niezbyt szczegółowe. Mają także ograniczony zasób kolorów, przez co są bardzo estetyczne oraz minimalistyczne. Istotne jest też to, aby filmik instruktażowy zgrywał się z zawartą z nim narracją, ponieważ klient woli słuchać bardziej niż czytać. Nie zapominajmy również o unikatowej muzyce, która nie zagłuszy naszego narratora. Ciekawy zabiegiem jest wykorzystanie konkretnej postaci lub niewielkiej ich ilości, aby miały one cechy typowe dla każdego konsumenta. Warto sprawić, aby były to postacie humorystyczne i przyjemne dla odbiorcy. Jeśli zastanawiamy się dlaczego używamy explainerów to przede wszystkim z uwagi na ciągle rosnącą ilość stron w internecie. Przez to niejednokrotnie nie wiemy, która witryna zapewni nam najlepszy produkt, a przeglądanie każdej strony może być czasochłonne. Z kolei obejrzenie krótkiej animacji prezentującej może być bardzo efektowne, gdyż potencjalny klient zdecyduje czy chce zasięgnąć innych informacji z wybranej przez niego witryny.

Tworzenie krótkich filmów instruktażowych na witrynach internetowych stało się popularne z uwagi na rosnącą ilość stron w sieci. Dzięki zastosowaniu animacji 2D możemy szybko zachęcić odbiorcę do pozostania na swojej domenie. Warto zadbać o humorystyczny akcent oraz to, by były mało szczegółowe rysunki. Dzięki temu klient skojarzy lepiej dany projekt niż skomplikowany film. Korzystając z nich zdobędziemy o wiele więcej klientów i odwiedzających.