Aluminiowa barierka drogowa

Remont całego centrum miasta oznaczał również poprawienie wygody poruszania się po chodnikach. Do tej pory chodniki były bardzo wąskie i w żaden sposób nieosłonięte, co w przypadku równie wąskich dróg stwarzało realne zagrożenie dla przechodniów. Poszerzone chodniki miały być więc bardzo dobrze zabezpieczone, aczkolwiek w sposób który nie przeszkadzał w swobodnym poruszaniu się przechodniów.

Chodnikowe bariery ochronne

solidne bariery drogoweNowe chodniki w mieście nie były jednak na tyle szerokie, by można było na nich zainstalować duże słupki zabezpieczające, dlatego też zdecydowaliśmy się na znacznie bardziej kompaktowe, aczkolwiek równie skuteczne odmiany. Na wszystkich odcinkach dróg w ścisłym centrum zostały zamontowane solidne bariery drogowe z aluminium, doskonale oddzielające chodniki od jezdni. Same bariery były niewiele więcej niż aluminiowymi rurami, połączonymi ze sobą w taki sposób by tworzyć barierki zabezpieczające przechodniów przed przypadkową możliwością wejścia na teren jezdni. Zapobiegały tym samym możliwości przechodzenia przez jezdnię w miejscach niedozwolonych. Mimo lekkości materiału, bariery należały do odpornych konstrukcji, i wytrzymywały uderzenia samochodów z dużą prędkością. Mogły być bardzo szybko zamontowane, zarówno w trakcie prac remontowych jak i po ich zakończeniu, i nie wymagały nadmiernego nakładu pracy czy wysiłku, aczkolwiek po ich zamontowaniu były bardzo trudne do poruszenia czy celowego uszkodzenia. Bariery tego typu były również bardzo tanie, zdecydowanie tańsze niż betonowe, ciężkie konstrukcje, mimo iż były równie skutecznie lub nawet skuteczniejsze niż takowe, i zajmowały znacznie mniej miejsca.

Były bardzo łatwo dostępne w wielu marketach budowlanych, a sprzedawane były w standardowym, czerwonym kolorze ostrzegawczym z białymi pasami, który był bardzo widoczny nawet z dużych odległości, choć w razie potrzeby mogły być szybko przemalowane na jakikolwiek inny kolor, potrzebny potencjalnemu nabywcy. Barierki sprawdzały się w bardzo wielu miejscach. W remontowanym centrum miasta były wręcz idealne, choć równie dobrze pasowały do ciasno ułożonych osiedli i wszystkich ulic, gdzie nie było żadnych elementów ochronnych, odgradzających jezdnię od chodników, tudzież zabezpieczających miejsca parkingowe.